2008. augusztus 25.

Joker vs Joker

Amióta csak felröppent a hír, hogy Joker ismét megjelenik a filmvásznon, azóta az is közszájon forog, vajon kell-e összehasonlítgatni Jack Nicholson és Heath Ledger alakítását, vagy esetleg egyáltalán nem is érdemes? A válasz egyszerű: baromira nem érdemes. És igazából hatalmas hülyeség is volna. És szerencsére ezzel a nagy többség egyet is ért.
Az imént halásztam elő, és néztem meg újra a Burton-féle művet. Igazából még maga a film sem vethető össze Nolan alkotásával. A story is teljesen más, a lényeg is teljesen más, a karakterek jellemei is teljesen mások... Minden. Csak az alapkoncepció a közös. És talán pont ez a jó benne, hogy elénk tárul két ilyen zseni, hogyan is látja Batmant és világát. Burtoné groteszk, különös, kissé mesés, Nolané groteszk, különös, nyomasztó és valóságosabb, ennél fogva pedig talán lélekbehatóbb is.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Harmadszor írom újra a hozzászólást.

Szóval:
Láttam neked egy "magic trick" felirat + ceruza pólót; fekete anyagon vérvörös betűk. Sajna nem mentettem le, és most azért se találom, de gondoltam rád! :)

Remus írta...

Erre gondolsz? :o)

How about a T-shirt?