2008. szeptember 29.

Idei MoziÜnnep termésem

Avagy miket láttam a moziban bent.

Ewan McGregor és Hugh Jackman. Elég jó kis film. Nem mondom, hogy moziba futós, de mindenképpen megnézős. Nem is értem, miért húzták le annyira itt-ott. Egy teljesen korrekt kis thriller szerintem.

Azért ültem be rá, mert ugyan szégyen szemre nem láttam még a mozi rendezőjének Faun labirintusa c. alkotását, de az tisztán kitűnt, hogy egy elég egyéni stílusról és lénymegjelenítésről van szó, ennek a filmnek a trailere pedig tetszetős volt meg főként nagy vásznat kívánó. És hát egész jó volt végülis. Rendesen megcsinálták. Talán annyi a baj, hogy igazán elfeledhetnék már lassan az akciófilmekben a nagy beszólásokat. Viszont Sneci... khm, párdon... Abraham bejött.

Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgard... Zseniális. Nem csak az összeállítás, de az is, ahogyan összeálltak. Kellemes kis történet, verő napfény, ABBA nóták a legjobb helyen, legjobb időben, a legjobbak szájából... Még egy jó néhányszor meg fogom nézni. Már csak a hangulat miatt is. Komolyan, sokszor voltam úgy a moziban a számok végén, hogy majdnem nekiálltam tapsolni. Hát brávó!
Nagyon vártam már, és irtó régen terveztem, hogy megnézem. Most megtettem. Nem csalódtam. Természetesen, ha az ember túl sokat dédelget magában valamit, akkor az valószínűleg nem olyan lesz végül, mint képzelte, de nem is baj, csak legyen képes megemészteni. Azt hiszem, ez esetben is képes voltam rá. A kis robot éppen olyan helyes, mint az a bemutatókból látszott, a mozi pedig pont annyira meg van csinálva, mint arra számítani lehetett. Klassz, na.
A sokadik Batman film ugyebár, de stílusát tekintve igazán csak a második ilyen a Kezdődik után. Másodszorra láttam. Muszáj volt megint megnézni. Most talán még jobban tetszett. Jobban oda tudtam figyelni apróságokra, nem ragadott másfelé az újdonság varázsa. És attól tartok, meg kell majd vennem a DVD-t, ha kiadják. Remélem, lesz sok kimaradt jelenet és sok Joker-es extra!




4 megjegyzés:

Névtelen írta...

A Faun labirintusát feltételenül meg kell nézned, és nem mert csak Del Toro rendezte, de az félelmetesen tehetésges Doug Jones (itt Abe Sapien) is szerepel benne! A beszólások meg nekem hiányoztak volna, szerintem ez már az a magasság, ahol inkább paródiának veszem, mintsem halálos komolynak -- ahogy az alkoholmámorban énekelt szerelemes dal nélkül se lett volna az igazi :)

Khm... igen, lelkes vagyok :))

Remus írta...

Jó, a dal az rendben volt. :o) És persze, én sem vettem véresen komolyana filmet.
A Faun meg tervben van.

Névtelen írta...

Nem tudom, te hogy vagy vele, de én napokig énekeltem utána! :)
A Faunhoz meg legyen társaságod. Kevés film tudott annyira rám ijeszteni már nagyon hosszú ideje.

Névtelen írta...

A Faun labirintusa a filmtörténet egyik legjobbja *_*