2015. október 13.

na hagyjuk már

Nagyon elegem van a magyar "kereskedőkből". Tisztelet a kivételnek, persze. Csak éppen mostmár szinte általános jelenség, hogy azt látom, egy-egy eladó, szolgáltató úgy bánik a tisztelt ügyféllel, mintha szívességet tenne neki, nem pedig belőle élne. Aztán meg mindenki sír, hogy a rohadt multik elveszik a munkát. Az más dolog, hogy azoknál a cégeknél ugyanúgy csomó olyan ember dolgozik, aki teljesen el van tájolva azt illetően, mit is jelent kereskedőnek lenni. Viszont egy szemét multinál legalább nem rakhatnál ki egy ilyet az ajtóra...

(már több ismerősöm Facebook falán láttam ezt a képet)

1. Miért kommunikál mindenki? *minden alkalommal tikkelni kezd a kifejezéstől*
2. Nem, nem a köszönés a kapcsolatfelvétel első lépése, hanem mindenek előtt a másik észrevétele, a szemkontaktus kezdeményezése, aztán esetleg egy mosoly, akár egy bólintás. Ezek szerintem ráadásul jóval fontosabbak. Ha persze a másik fél éppen bujkál valahol, akkor tényleg elkél egy jó hangos köszönés, de ez esetben inkább figyelemfelhívásként.
3. Majd tudod, mit alkalmazok! Be nem mennék olyan üzletbe, aminek ez van az ajtaján.

Mi van azzal, hogy "minden a vevőért"? Persze, nem szép dolog nem köszönni. És? Majd te fogsz engem megnevelni? Nem illemtanóráért megyek be egy boltba, hanem hogy vásároljak. Ha nem vehetem meg, amit akarok, anélkül, hogy az, akinél a pénzemet elkölteném, kioktatna, akkor inkább nem veszem meg. És akkor most ki jár rosszabbul?
Kérdezem és mondom mindezeket úgy, hogy engem személyesen nem értek még ilyen nevelési célzatú beszólások, csak tanúja voltam ezer és egy ilyennek, és elképedve figyeltem mindet.
Mivel tudom, hogy sokan szeretnek azzal jönni, hogy könnyen beszélsz, neked nem kell napi szinten elviselni a sok udvariatlan, hülye barmot, csöndben megjegyezném, hogy éveken át voltam kasszás a McDonald's-ban. Ha valahol, hát ott aztán megkapod a bunkók teljes palettáját. Hogy hogyan kezeltem? Kedves voltam. Mert ezt csak így lehet. Nekem az a munkám, hogy kiszolgáljam a vásárlót. "A vevőnek mindig igaza van." Ha elfogadod ezt (nyilván a józan ész határain belül), valamint azt, hogy sokkal jobban jársz te is és mindenki, ha megőrzöd a nyugalmad és kedves vagy, akkor jó kereskedő leszel. Ennyi.
Arról már nem is beszélek bővebben, hogy van képe ilyen sok üzletnek ilyen baromi kevés ideig nyitva lenni, és hogy mennyire eszméletlenül zavaróak azok a boltok, ahová betérsz egyetlen vevőként és az eladó követ téged, figyelve, nem lopsz-e valamit. Ez nem csak az alkalmazottak sara, mert tudom, hogy kiadják nekik, de lehetne ezt emberibben. Na meg még ezer és egy dolog.
K. Magyar "Kereskedők"! 
Baromira elfelejtettétek, hogy ti vagytok a vásárlóért és nem fordítva.
Nem akartok halálpálcát eladni. Hazamentek és átgondoljátok az életeteket. 
Puszi, Remus

Nincsenek megjegyzések: