2009. január 12.

Alkonyattól pirk... ja nem

Meglehet, hogy azért nem tetszett igazán, mert másra számítottam. Mindez persze valószínűleg csakis hiányos előműveltségemnek köszönhető. Annyit tudtam, hogy Twilight meg nagy sikerű könyv meg vámpírok meg tinik. Tetszett az alapötlet a mugli... ö... szóval a hétköznapi lányka életébe belépő különleges sráccal. Ezért járultam a moziba be, meglesni az Alkonyatot.
Ami tetszett: Edward Cullen, a vámpírférfiú. Neki teljesen rendben volt a karaktere, azt hozta, amit én ezekhez a lényekhez társítok: stílus, laza elegancia, titokzatosság, kisugárzás. Ilyenek. Aztán ott vannak a fakó képi világ, a zöld-kék-szürke uralom, ami nekem mindig bejön, Photoshopban is szeretem levenni a fotókról a telítettséget. Ehhez jól passzolt az erdős táj a hegyekkel meg a tóval, az elég hívogató lett. Voltak jó mozzanatok, jó poénok.
Ami nem tetszett: a színészi teljesítmény, a vámpír főszereplőnkön kívüli szinte összes karakter, a smink, az effektek (a futás még talán okés volt), a környezet a poros amerikai kisvárossal... ez utóbbi talán azért vágott így mellbe, mert az említett műveletlenségemnek köszönhetően meg voltam győzödve, hogy Angliában játszódik a történet. Emiatt nem érintett túl jól a hamburgerezés meg a könnyűszerkezetes házak, amikkel különben semmi gondom nem volna egy másik filmben. A vámpírbaseballt nem tudtam nem röhejesnek érezni, meg ezek a vámpírok különben sem hoztak nagy dicsőséget fajtájukra... Nem is tudom, a Kárhozottak királynőjében sem volt nagy eresztés, nem voltak túl csalogatóak a vérszívó népek úgy általában, az valahogy mégis bejött végül a sokszori, ehhez az alkotáshoz hasonlóan gagyi, nem teljesen A-kategóriás mivolta ellenére.
A fő problémám tehát az volt, hogy a film nagyjából negyedétől azon gondolkoztam, miért nem lehetett ezt egy nagyobb stúdióval megcsináltatni, több pénzt belefeccölni, vagy én nem is tudom. Nekem, személy szerint, összességében nem igazán tetszett. Edward tette csak élvezetessé számomra, hiszen engem ugyebár simán képes egyetlen karakter elrántani magával, de Robert Pattinsonnak is van azért még mit gyakorolni a szerepén. Majd beérik.

És akkor most jöhetnek a kövek, csak ne felejtsetek el álszakállat feltenni, és még véletlenül se mondjátok ki, hogy Jehova...

U.i.: Még mindig várom a JÓ vámpírfilmet. Tudom-tudom, Interjú a vámpírral. Nekem ez még mindig kevés...

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Brian élete...hűű ^^
(jah és repül a kő mert kimondtad A szót :) )

Remus írta...

Tudom, mindig így járok.

Névtelen írta...

Drága Remusom, most nézem, hogy egy napon írtunk kritikát Alkonyatról, és egyazon tematika alapján (teszett, nem tetszett) pedig én akkor nem olvastam ezt a bejegyzésedet. Húha. :D

Remus írta...

rugó